




Sekin etu aikaisesta nostosta oli, ettei hallia tarvinnut modifioida toisten veneiden väliin sopivan malliseksi vaan sen saattoi tehdä suunniteltuun muotoonsa. Katsotaanpa kestääkö kevytpeite vielä kolmannenkin talven ehjänä.
Talvi on ennätyksellisen leuto ja uskoakseni hyvä puuveneelle. Mitään kuivumisen aiheuttamia vaurioita ei Myrskylinnussa näkynyt (niitä ei ole tosin aikaisemminkaan ilmennyt).
Kevytpeite oli kestänyt lähes vaurioitta talven tuulet – vain yhdessä narulla sidotussa kulmassa oli hieman repeytymää, josta ei ollut mitään haittaa.
Kevätkunnostukselle varattu vappu-viikko oli säiden puolesta loistava, ehkä jopa liiankin hieno. Teltassa oli muutamana päivänä hetkittäin reilu 30 astetta lämmintä, joten hiki virtasi kantta lakatessa.
Liekkö sitten johtunut tuosta lämmöstä vai mistä, mutta kannen lakkaus meni pahasti mönkään tänä keväänä. Pintaan syntyi uudenlainen liukuestekarhennus, joka ei kyllä esteettisesti silmää hivele. No toivottavasti lakka hoitaa hommansa kannen suojaamisessa ja vuoden kuluttua lakkausta harjoitellaan uudelleen.
Kylkien maalaus onnistui normaalisti ja siniset raidatkin tulivat sen verran siisteiksi, että ensi keväänä niihin ei tarvinne koskea.
Syksyllä puulle otettu puuköli sai pintaansa ensin pääsiäisenä yhden kerroksen lyijymönjää ja vappu-viikolla kevyen hionnan jälkeen kaksi kerrosta lisää. Yacht Primeria ei sinne nyt laitettu, vaan mönjän päälle vedettiin suoraan punainen Mille Light. Samalla värillä maalattiin pohja kertaalleen muualtakin.
Vesillelasku tehtiin seuran yhteislaskussa lauantaina 3.5. ja masto pystytettiin saman tien ja Myrskylintu siirrettiin poijuunsa Ritosaaren rantaan odottelemaan kesän purjehduksia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti